Get More Information and Catalog 09022341133   | AR | FA

شیشه هوشمند در صنعت گردشگری

Blog

با وجود گزینه های زیاد، یک مسافر چگونه تصمیم می گیرد که در کدام هتل اقامت کند؟ بیشتر آنها در بررسی های آنلاین به جستجو درباره هتل ها در سایت‌های معروف خواهند پرداخت، یا نظرات مسافران قبلی را برای پاسخ به این سوال بررسی ‌خواهند کرد: بهترین هتل برای اقامت در این شهر چیست؟

بر اساس یک بررسی توسط دانشکده هتل دانشگاه کورنل در کالج اس سی جانسون، هنگام رتبه دهی به یک هتل، مهمان ها بر فضاهایی که ارزش بیشتری داشته، تمرکز داشتند و آن فضاها معمولا جایی است که بیشتر در آن زمان را سپری کرده اند، یعنی اتاق هتل.

بنابراین، این سوال بوجود می آید که معماران و طراحان داخلی به‌ منظور افزایش تعداد مسافران چگونه می‌توانند اتاق های هتل را طراحی کنند که به عنوان یک فاکتور الهام بخش تا مدت ها در ذهن مسافران باقی بماند.

در این مقاله، به جستجوی روش هایی که با آن میتوان رتبه هتل را افزایش دهید خواهیم ‌پرداخت.

شیشه هوشمند در صنعت گردشگری

اثربخشی شیشه هوشمند در صنعت گردشگری و نظر سنجی های مسافران هتل

تاثیر اندازه اتاق: اکثرا اتاق هتل ها به لحاظ فضا محدودیت دارند، و مهمان ها این را به خوبی احساس می کنند. برخی از مهمانان، هنگام قدم زدن در اتاق اولین چیزی که بدان توجه می کنند اندازه آن است. چند بار گفته اید: «واو»، این اتاق خیلی بزرگ است!» یا «این اتاق خیلی کوچک است». حتما قبول دارید، صرفا اینکه اندازه یک اتاق بزرگ باشد، به معنای احساس بزرگ بودن اتاق نیست. برای غلبه بر فضاهای کوچک، بسیاری از هتل ها، عمدتا برای فضای حمام به پارتیشن های شیشه ای روی می آورند. پارتیشن های شیشه ای، با توجه به ماهیت شفاف شیشه هم باعث بزرگ جلوه دادن اتاق میشوند و هم در مقایسه با دیوارهای سنتی فضای کمتری را اشغال میکنند که در عمل باعث افزایش مساحت مفید اتاق میشود.

حریم خصوصی: خواه در یک اتاق تنها بوده و یا در آن با یک همراه باشید، دارا بودن حسی از حریم‌ خصوصی برای داشتن احساس راحتی حیاتی است. اگرچه استفاده از پارتیشن های شیشه ای در حمام باعث ایجاد حس بزرگ بودن اتاق را میکند، داشتن حریم خصوصی یک موضوع مهمتر است. شیشه های هوشمند با قابلیت تغییر حالت از شفاف به مات در کسری از ثانیه هم حریم خصوصی را به بهترین روش ممکن مهیا میسازند و هم فاکتور افزایش مساحت اتاق را در حالت شفاف ایجاد میکنند. با استفاده از شیشه های هوشمند در فضای حمام هتل کراون پلازا واقع در سنگاپور، این هتل توانست رتبه اول را بین سالهای 2015 تا 2019 بدست آورد.

سفارشی سازی: احساس آسایش در اتاق هتل عنصری کلیدی است. از این رو داشتن انعطاف پذیری برای تغییر ظاهر و احساس یک فضا، تنها یک نیاز لوکس نبوده بلکه یک ضرورت است. فراهم سازی امکان کنترل پارامترهای مختلف در اتاق توسط میهمانان نباید دور از توجه بماند. مسافران هتل های تراز اول، خواهان امکان کنترل دما از ترموستات‌های کاربر پسند گرفته تا امکان انتخاب نوع بالشت از‌ منو هستند. استفاده از شیشه های هوشمند، امکان کنترل حریم خصوصی در حمام را نیز تنها با یک کلیک قابل دسترس مهمانان مشکل پسند خواهد کرد.

پاکیزگی: فرش ها، پرده های پارچه ای، ملحفه های تخت، و سایر اجناس گرد و غبار و بوها را به خود جمع می کنند. ترکیب تمام این عوامل باعث می شود یک اتاق غیر بهداشتی بنظر رسد. با افزایش کاربرد شیشه در طراحی هتل برای بهینه سازی فضا و دسترسی بهتر به نور، اولین اقدام برای ایجاد حریم خصوصی، کرکره یا پرده های پارچه ایست که بدشکل هستند، کثیفی را براحتی به خود جذب میکنند و از آنجایی که تمیزکردن آنها دشوار است، هم دیرتر تمیز میشوند و هم شستشوی آنها هزینه برتر است. پارتیشن های شیشه‌ای هوشمند و پنجره های شیشه ای هوشمند نیاز به پرده و کرکره ها را از بین می‌برند، اتاق های تمیزتری را برای مسافران فراهم میسازد، و هزینه کمتری را برای صاحبان هتل برای تمیز و نگهداری آنها به ارمغان می آورد.